Tuesday, May 31, 2011

C.U.T.I is holidAy

Posted by aku bukan budak NERD | at 10:26 AM

Assalamulaikum..
I'm Back!!! dah lame menyepi..membe2 ade gak tanya asal lame x post entri baru kat blog..huhu busy seyh..skang nih ngah cuti..so leh la berbelog balik kan...haha kalo rajin laaaa..kih3..anyway..cuti ni banyak mende kene wat..haa..cuti ni kne engasuh anak-anak buah yg nakal n kne jd cikgu ganti kat tmpat tuisyen abg plop...meh nak story pasal dorang

anak-anak buah (aisyah, muhammad n baihaqi)


yeahhh..dorg memamg nakal yg amat..kecuali yg si baby (baihaqi) xnakal sebab baby lg..kalo dh besar mst nakal n aktif cam abang ngan kakak dia..adeh..emm dorg ni sgt nakal tp cute..ok la layan dorg nih xde la bosan sangat. Macam-macam karenah..si kakak denga perangainya yang sangat manje..pantang diusik..haa bunyi la suara sumbangnya menyanyi2 sambil keluar air mata yg mencurah-curah seperti air terjun lata kijang..haha cm dasyat je kan..tp senang je nak pujuk..puji2 sket..usap2 rambut sket..senyap la dia..kne pandai main psikologi la...haha (memandai je). Kakak ni sangat cermat orangnya..xleh kotor-kotor n comot-comot..n ske ajak main "sep2 mimi"..haha layan ajeee
hmm si abg pulak sgt la nakal..suka sangat usik2  buli kakak dia..pantang tengok kakak dia duk senang..ade je benda nak diusiknya..penah tanya..nape muhammad kacau kakak..n ni jawapannya "alaa abg tengok kakak duk diam2..abg kacau la..." adehhh sabo je la...baru umo 4 tahun..tapi sangat petah berkata-kata..n sgt manja n chubbyyyyyyyyyyz...huhu xpe laaa chik (nama panggilan anak buah aku kat aku) sayang korang semua.. 
 si baby plak umo xsampai sebulan..comeyyyyy..susah nak tdo..perangainya xla nakal cam abg n kakak dia..ye la..baby lagi kan..xtau la kalo dah besar nanti cmne..hehe 

emm seronok sebenarnya layan karenah mereka nih..terhibur rasa dihati ni..boleh jd pengubat hati yg lara..cheewahhh n bila dah balik ke kedah nanti st akan rasa rindu sangat-sangat dengan dorang..huhu..sebab tu la aku xkisah sangat kalo dorg nih nakal-nakal (walaupun ade ketikanya rasa cm nak cubit2 je..huhu)..maklumla dorg kan kecik-kecik lagi. tp kadang-kadang kene jd garang gak..tengok situasi dan keadaan la..nak layan budak-budak ni bukan lyn budak-budak besooo..so ade kaedah dan caranya..n time la nak praktikkan ape yg aku dah blajar dlm bilik kuliah dlu..(ilmu pendidikan : perkembangan kanak-kanak)..

aku sangat suka budak-budak.. :)

to be continued............................................

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
~ diriku warnaku hidupku - Designed by Mzzmiraa - Layout by My Blog Make Over - Author mizzmira :) ~