Tuesday, May 31, 2011

C.U.T.I is holidAy

Posted by aku bukan budak NERD | at 10:26 AM 0

Assalamulaikum..
I'm Back!!! dah lame menyepi..membe2 ade gak tanya asal lame x post entri baru kat blog..huhu busy seyh..skang nih ngah cuti..so leh la berbelog balik kan...haha kalo rajin laaaa..kih3..anyway..cuti ni banyak mende kene wat..haa..cuti ni kne engasuh anak-anak buah yg nakal n kne jd cikgu ganti kat tmpat tuisyen abg plop...meh nak story pasal dorang

anak-anak buah (aisyah, muhammad n baihaqi)


yeahhh..dorg memamg nakal yg amat..kecuali yg si baby (baihaqi) xnakal sebab baby lg..kalo dh besar mst nakal n aktif cam abang ngan kakak dia..adeh..emm dorg ni sgt nakal tp cute..ok la layan dorg nih xde la bosan sangat. Macam-macam karenah..si kakak denga perangainya yang sangat manje..pantang diusik..haa bunyi la suara sumbangnya menyanyi2 sambil keluar air mata yg mencurah-curah seperti air terjun lata kijang..haha cm dasyat je kan..tp senang je nak pujuk..puji2 sket..usap2 rambut sket..senyap la dia..kne pandai main psikologi la...haha (memandai je). Kakak ni sangat cermat orangnya..xleh kotor-kotor n comot-comot..n ske ajak main "sep2 mimi"..haha layan ajeee
hmm si abg pulak sgt la nakal..suka sangat usik2  buli kakak dia..pantang tengok kakak dia duk senang..ade je benda nak diusiknya..penah tanya..nape muhammad kacau kakak..n ni jawapannya "alaa abg tengok kakak duk diam2..abg kacau la..." adehhh sabo je la...baru umo 4 tahun..tapi sangat petah berkata-kata..n sgt manja n chubbyyyyyyyyyyz...huhu xpe laaa chik (nama panggilan anak buah aku kat aku) sayang korang semua.. 
 si baby plak umo xsampai sebulan..comeyyyyy..susah nak tdo..perangainya xla nakal cam abg n kakak dia..ye la..baby lagi kan..xtau la kalo dah besar nanti cmne..hehe 

emm seronok sebenarnya layan karenah mereka nih..terhibur rasa dihati ni..boleh jd pengubat hati yg lara..cheewahhh n bila dah balik ke kedah nanti st akan rasa rindu sangat-sangat dengan dorang..huhu..sebab tu la aku xkisah sangat kalo dorg nih nakal-nakal (walaupun ade ketikanya rasa cm nak cubit2 je..huhu)..maklumla dorg kan kecik-kecik lagi. tp kadang-kadang kene jd garang gak..tengok situasi dan keadaan la..nak layan budak-budak ni bukan lyn budak-budak besooo..so ade kaedah dan caranya..n time la nak praktikkan ape yg aku dah blajar dlm bilik kuliah dlu..(ilmu pendidikan : perkembangan kanak-kanak)..

aku sangat suka budak-budak.. :)

to be continued............................................

Sunday, May 15, 2011

langha~

Posted by aku bukan budak NERD | at 10:10 AM 0

Assalamualaikum..

langha~
ya Allah..betapa aku ni sgt langha~
lagha dgn duniawi..
langha~

Ya Allah..
betapa ruginya aku..
mensia-siakan masa yg sgt berharga ini..
kerna diriku yang lagha~

Ya Allah..
betapa lemahnya aku..
tewas dgn duniawi..
leka dgn dunia ciptaan sendiri..

Ya Allah..
aku mohon kepadaMu..
Berikanlah hidayaMu kepadaku..
Pandulah aku dijalan yang benar..
Semoga aku tidak tersasar dijalanMu..



insan lemah dan hina..
amirah_azmi



air mata keinsafan - saujana
T________T

Friday, May 13, 2011

u jump...i jump!!!!!!

Posted by aku bukan budak NERD | at 10:51 PM 0




usaha tangga kejayaan..akhirnyaaaa....muhammad berjaya!!


Hilang!!

Posted by aku bukan budak NERD | at 10:17 AM 0

Assalamualaikum..
at last! leh gak bukak blogger..pg td nak bukak xdpt..sistem problem agaknya..Alhamdulillah dah ok dah skang..tp ade gak yg xok..huh..2 entri yang aku post sblm nih dah hilang!!macam mane bleh hilang nih??arghhh! xkan kne hack kot..ish~

actually aku br je balik dr kenduri kat umah kawan..kenyang gak la makan..alhamdulillah save duit..heh~
sepanjang duk kat kedah ni..mcm2 budaya yg aku blajar..syok gak eh..byk benda baru yg kita akan jumpa bila kita berada kat negeri org..

pejam celik..dah hampir 4 tahun lebih aku berada kat negeri kedah ni..
aku dah mula blajar cakap kedah..istilah2 yg orang kedah selalu guna n macam2 lgii..emm agak unik..suatu pengalaman yang sangate berharga..!
next entri aku akan ceritakan ape yg best pasal negeri tempat aku merantau nih eh..insha-Allah..

k la..takat ni je la eh..dah ngantok~
zZZZzzzzz
salam 
:)




note : rindu~


Wednesday, May 11, 2011

Diam..diamm..

Posted by aku bukan budak NERD | at 7:36 PM 0

Assalamualaikumm
pg yg ceria..hujan membasahi bumi..
alHamdulillahh...dah lame xhujan..tapi hari ni hujan...hujan rahmat =)
panas..siyes panas..hurmm baru panas dunia kak..bukak panas akhirat lagi..Allah..Allah..Allah..
diam..diamm.. ok ape motif tajuk tu?
xde motif sebenarnya...saje je nak letak..kih3.. (sengal)
ok


diam2..aku dah umo 22thn
diam2..aku dah tggal 3sem je lg nak abiskan pengajian aku kat cni..
diam2..aku dah 4tahun di bumi hijau ini
diam2..aku dah ade anak buah baru..hahaha

okk..diam! diam!
ape la yg aku merepek nih..
adeh~
tension stdy sbnornye..
mggu dpn da nak exam..satu hape pun xabis cover lagi..
rilek2..cool sudaa~

jom dgr lagu diam-diam by tilu~

welcome to our LIFE =)

Posted by aku bukan budak NERD | at 6:59 PM 0

hey my Mr admirer

Posted by aku bukan budak NERD | at 11:47 AM 0

nota utk Mr admirer

ok aku admirer ko
ko xpyh tahu
sbb aku admirer ko dalam diam
asal aku leh admirer ko?
sbb ikut ske aku la..
biar aku sorang je yg tahu..
ko xpyh tahu..


ko xtau ape yg aku rs kan?
ye la sbb ko xtau aku admirer ko..
kalo ko tau ape la yg ko leh buat kan?
tu aku xtau la..
yang aku tahu..
aku admirer ko..


bhs aku agak kasar..
sbb aku ckp dlm hati...
dalam hati yg ada taman
dalam hati yg ada sifat malu
malu yg amat
sbb tu aku admirer ko dalam diam..


yes aku admirer ko
bila la ko nak sedar kan?
hoho~


tp hari ni aku agak terkilan ngan ko
sebab ape?
ade la sebabnya..
aku terkilan sgt ngan ko..
aku dah cuba wat yg terbaik utk ko
tp..ko langsung xhargai..
eh xpe..sbb bkn salah ko..
aku je yg cpt terasa hati..
hurmm..
bertepuk sebelah tangan ke?
erk..
xpe..ak tak kisah pasal tu..
sbb aku admirer ko dalam diam..
so diam2 sudaaa~




sekiann:
drp sang pemalu berlagak cool~



Saturday, May 7, 2011

8 Mei

Posted by aku bukan budak NERD | at 5:16 PM 0

rasa sgt s.e.b.a.k...


itu shj yg dpt diperkatakan..

i'll update later.


-----------------------------------------------
beberapa minit kemudian...update.*
.
.
terimbas kembali memori...
suka dan duka

8mei...aku dilahirkan ke dunia..
hati ibu riang tak terkata
sakit bersalin bagai tidak terasa 
melihat tubuh kecil dipangkuannya

tangisan bingit ditelinga..
iqomah dibisikkan.
kalam suci Allah menusuk ke jiwa..

aku..amirah.
anak ma dan abah!!!

......kalam terhenti..sebak di dada kembali.......

dari kecil hingga dewasa...
aku anak ma dan abah
aku tetap anak ma dan abah!!

....................................................................
ma penah crita kat aku..
masa aku kecik2 dlu aku suke sgt menangis..
ma ckp mcm dalam cite ahmad albab..
menangis..menangis xhenti-henti..
siang bagai malam..
malam bagai siang...


ma ckp..ma kesian tengok aku..
ma ckp..ma risau tengok aku...
ma ckp..ma xpenat jaga aku...
ma ckp..ma sayang aku...
ma ckp..ma...aku anak ma..


ma..maafkan irah sebab buat ma mcm tu ms kecil..
ma..maafkan irah sebab buat ma penat jg irah ms kecil..
ma..maafkan irah sebab buat ma xtido malam...
ma..maafkan irah...

......................................................................
aku nakal..
aku degil..
aku xdgr ckp..

tp..
ma abah xpnh naik tgn
cubit je..
tapi x sakit..

tiap hari..
g tadika..abah bg 50sen..
gi bli mainan..
main ngan kawan-kawan..
petang baru balik..
esok g main lagi..
main mcm2 mainan..
best sgt2..
kadang2..
main sampai maghrib..
sampai ma abah risau..
maafkan irah ma..

___to be continued____
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
~ diriku warnaku hidupku - Designed by Mzzmiraa - Layout by My Blog Make Over - Author mizzmira :) ~