Friday, October 7, 2011

sendiri menyepi

Posted by aku bukan budak NERD | at 7:39 AM 0

Sendiri Menyepi

Sendiri Menyepi..

Tenggelam dalam renungan

Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan

perlahan kucari, mengapa diriku hampa…

mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa

sendiri menyepi

ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa

mungkin ada salah mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..

sendiri menyepi…

Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasaaaaaaaa……

sendiri….aku merasa sendiri..

sampai kapan begini

resah tiada bertepi…

Kuingin cahyaMu

benderang di hidupku..

Thursday, October 6, 2011

BUDGET

Posted by aku bukan budak NERD | at 12:19 AM 0

Assalamualaikum..
hari ni sepatutnya ada amali hafazan..tp di tangguhkan ke hari Ahad depan..alhamdulillah :) serius..aku baru hafal 3 surah..ar-Rahman, al-Lukman n al-Qiyamah..berbaki 2 suah lagi surah Nuh dan al-Jin..Nasihat ustaz..jgn nak hafal sebab ada ujian amali..hehe..insyaAllah aku akan sentiasa menjaga hafalanku..n aku aku akan cuba sedaya upaya kembalikan balik hafal2 surah2 lain yg aku dah lupa sebelum ni..hurmmm rs rugi sgt..

ok back to the topic..BUDGET
sem 6..sem ni  pengurusan kewangan aku sgt teruk..serius xpenah baki dlm bank BSN aku bwh rm500..aiyoo...emm n aku dapat kenal pasti 2 sebab utama nape aliran wang aku mengalir agak deras untuk sem nih
  • PRAKTIKUM (2bulan) : dpt skolah yg jauh SK Ayer Hitam..dr jitra 31KM (kos pengangkutan + sewa umah + bli brg ABM) anggaran abis dalam RM 800
  • KERETA (petrol + service + lain-lain) RM 1000+ 
tu yang ketara la aku nampak untuk sem ni..tambah2 sem ni abah aku blikan aku kreta secara mengejut so bajet bulanan agak lari..serius sblm ni aku dah mmg bajet btl2 dah n ade lebihan dalam RM1000 utk elaun sem nih..tp xpe la..sem depan aku kena rombak balik belanjawan semester aku supaya " kesengkekkan " tak akan berlaku lagi diujung semester..Ameeennn :)

akhir kalam
"bijak berbelanja Hidup sejahtera"

wassalam (:

Tuesday, October 4, 2011

Bebas

Posted by aku bukan budak NERD | at 6:51 PM 0

bebas

bebas dr segala bebanan assgnmnent
tp..
bukan dari bebanan masalah
malas..
penat..

Ya Allah..
Damaikan hatiku
Permudahkan segala urusanku
Kuatkanlah hatitu menerima segala ujian dan dugaan ini T_____T


aku ingin bebas


-batman!!!!-


D.I.A.M

Posted by aku bukan budak NERD | at 6:47 PM 0

Diam..

kelu seribu bahasa

Diam
kalam xberbicara

Diam

Saturday, October 1, 2011

cemburu

Posted by aku bukan budak NERD | at 8:48 AM 0

cemburu???

i hate this feeling!!!

Friday, September 30, 2011

REDHA

Posted by aku bukan budak NERD | at 8:11 PM 0

mengapa perlu menyerah?????

mengapa perlu kalah??
mengapa perlu rebah?

berserahlah!
bangunlah!
bangkitlah!


Erti hari ini

Posted by aku bukan budak NERD | at 9:48 AM 0

video

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
~ diriku warnaku hidupku - Designed by Mzzmiraa - Layout by My Blog Make Over - Author mizzmira :) ~