Thursday, October 6, 2011

BUDGET

Posted by aku bukan budak NERD | at 12:19 AM

Assalamualaikum..
hari ni sepatutnya ada amali hafazan..tp di tangguhkan ke hari Ahad depan..alhamdulillah :) serius..aku baru hafal 3 surah..ar-Rahman, al-Lukman n al-Qiyamah..berbaki 2 suah lagi surah Nuh dan al-Jin..Nasihat ustaz..jgn nak hafal sebab ada ujian amali..hehe..insyaAllah aku akan sentiasa menjaga hafalanku..n aku aku akan cuba sedaya upaya kembalikan balik hafal2 surah2 lain yg aku dah lupa sebelum ni..hurmmm rs rugi sgt..

ok back to the topic..BUDGET
sem 6..sem ni  pengurusan kewangan aku sgt teruk..serius xpenah baki dlm bank BSN aku bwh rm500..aiyoo...emm n aku dapat kenal pasti 2 sebab utama nape aliran wang aku mengalir agak deras untuk sem nih
  • PRAKTIKUM (2bulan) : dpt skolah yg jauh SK Ayer Hitam..dr jitra 31KM (kos pengangkutan + sewa umah + bli brg ABM) anggaran abis dalam RM 800
  • KERETA (petrol + service + lain-lain) RM 1000+ 
tu yang ketara la aku nampak untuk sem ni..tambah2 sem ni abah aku blikan aku kreta secara mengejut so bajet bulanan agak lari..serius sblm ni aku dah mmg bajet btl2 dah n ade lebihan dalam RM1000 utk elaun sem nih..tp xpe la..sem depan aku kena rombak balik belanjawan semester aku supaya " kesengkekkan " tak akan berlaku lagi diujung semester..Ameeennn :)

akhir kalam
"bijak berbelanja Hidup sejahtera"

wassalam (:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
~ diriku warnaku hidupku - Designed by Mzzmiraa - Layout by My Blog Make Over - Author mizzmira :) ~